piątek, 6 lutego 2015

Nie oceniaj ludzi po wyglądzie.

Czy wy też spotkaliście się z takimi ludźmi którzy oceniają innych po wyglądzie?
Pewnie nie raz zdarzyło się Wam że ktoś ocenił Was zbyt pochopnie bo wyglądasz tak a nie inaczej.
Sama wiele razy zostałam tak oceniona, bo źle ubrana to znaczy że głupia, bo nie ma modnej fryzury to nie zna się na niczym i tak by można było wymieniać. Lecz ostatnio zaistniała pewna sytuacja która bardzo mnie zirytowała już mówię o co chodzi, Jakiś czas temu opublikowałam na blogu post na temat macierzyństwa w młodym wieku,można zobaczyć go tu: KLIK . bo jak wiadomo sama jestem młodą mamą, do tego postu zostało dodane zdjęcie naszej rodziny, pod postem pojawiło się kilka miłych komentarzy od innych młodych mam, lecz pojawił się tam też jeden nie miły komentarz, spodziewałam się tego że nie każdemu może spodobać się moje zdanie na temat wczesnego macierzyństwa i ja to w zupełności rozumiem bo każdy ma prawo do innego zdania w tej sprawie, lecz najbardziej zabolał mnie to, że pewna anonimowa osoba skomentowała nasze zdjęcie, stwierdziła że wyglądamy jak rodzeństwo a nie jak  rodzice, i grubo sądząc, że i tak utrzymują nas rodzice. I ja teraz się pytam skąd ona może to wiedzieć, dlaczego twierdzi że nasz młody wygląd na tym zdjęciu świadczy o tym jak zajmujemy się naszym dzieckiem? Bo ja tego nie mogę zrozumieć.
Powiedzcie mi do czego dąży ten światopogląd, że wygląd świadczy o człowieku, owszem można co nie co powiedzieć, ale nie oceniając kogoś aż tak głęboko.
Bo co jeśli ktoś jest gruby to zaraz można mówić, że jest leniwym tłuściochem któremu tylko jedzenie w głowie, a nikt nie pomyśli, że może ta osoba cierpi na jakąś chorobę która nie pozwala mu schudnąć, bo co jeśli ktoś źle się ubiera i nie ma modnej fryzury to jest głupi i nie towarzyski, a może po prostu nie stać tej osoby na drogie ciuchy, albo po prostu tak lubi wyglądać, Bo jeżeli ktoś jest brzydki to znaczy że jest nie miły, gorszy od innych???
I tak by można mówić ciągle i podawać różne inne przykłady z życia wzięte które można spotkać na co dzień,
Moje zdanie na ten temat jest jedno znaczne, NIE OCENIAJ LUDZI PO WYGLĄDZIE... bo tak naprawdę jeśli kogoś dobrze nie znamy nie możemy o nim mówić źle, bo przyjdzie taki dzień, że nas samych ktoś pochopnie oceni.
Pozdrawiam Kasia mama Filipa :)


3 komentarze:

  1. Bierz takie komemtarze na dystans:) a gdzie jest napisane ze mloda mama to zla mama,a 40letnia mama to ideal? Jak anonim zna tala ksiazke gdzie to pisze chetnie poczytam;) kiedys wszyscy mieszkali na kupie prababcie,babcie corki i mialy dzieci bardzo wczesnie a teraz sie ludzia w dup...poprzewracalo :) pozdrawiam i smiej sie z komentarzy takich bo glupota ludzka jest nieuleczalna;)haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za miły komentarz, myśle, że po prostu nie którym ludziom się nudzi i chcą zabłysnąć swoją madrością wtrącając się w życie innych kompletnie nic o nich nie wiedząc. :)

      Usuń
  2. Też się nieraz spotkałam ze złymi spojrzeniami bo taka młoda i z dzieckiem... Ale olać to! Ważne że jesteśmy szczęśliwymi i dobrymi mamami!

    OdpowiedzUsuń