czwartek, 12 marca 2015

Pielęgnacja zębów, małego szkraba.

Od czasu gdy Filipowi zaczęły wyżynać się pierwsze ząbki, a było to dość szybko bo już w 4 miesiącu jego życia, zaczęłam zastanawiać się nad pielęgnacją jego perełek, chciałam dbać o to by jego ząbki były śliczne a przede wszystkim zdrowe. Na początku wystarczyła nam jałowa gaza i woda, jednak z czasem trzeba było pomyśleć o czymś więcej, o jakies delikatnej paście i szczoteczce która delikatnie a dobrze zadba  o jego ząbki, przeszukałam internet, przeczytałam wiele opini porad itp, po wielu przemyśleniach wybrałam się do apteki i mój wybór padł na firmę elmex, jest to dobra marka, której pasty są znane wielu osobom, wybrałam szczoteczkę dla dzieci w wieku od 0 do 3 lat jest mała o idealnym kształcie, który pasuję do małej rączki, do tego dobraliśmy pastę dla dzieci w wieku od 0 do 6 lat, jest to delikatna pasta, o lekko miętowym smaku i zapachu.
U nas wygląda to tak, że podczas wieczornej kapieli nakładam Filipowi pastę na szczoteczkę w ilości ziarnka grochu, najpierw ja mu troszkę myję ząbki, potem mały zaczyna sam je czyścić, Filip bardzo uwielbia myć ząbki jest to dla niego świetna zabawa, a z czasem zrozumie, że ta zabawa też jest dobra dla jego ząbków. Moim zdaniem dziecko które od małości ma wpajane dobre nawyki, będzie dbało o swoje ząbki potem sumiennie, chce mu pokazać, jak ważna jest pielęgnacją zębów, dzięki której ominą go nie miłe wizyty u dentysty. Ząbki małego dziecka są bardzo delikatne i wymagają pielęgnacji, a dodatkowo moim zdaniem ważna rolę odgrywa zdrowe odżywianie,  posiłki bogate w wapń i żelazo, oraz ograniczanie słodkich napojów i słodyczy które powodują próchnicę zębów, nie jestem przeciwnikiem podawania słodyczy, sama daje małemu czekoladę, jakieś chrupki, ciastka czy słodkie soczki, słodycze umilają dzieciństwo, ale wszystko z głową, a te wszystkie zasady będą prowadzić do zdrowych ząbków,  a co za tym idzie do szczęśliwego dziecka.
Pasta elmex.

szczoteczka elmex.

Zdjęcia podglądowe z internetu.. :)
A wy jak dbacie o ząbki Waszych pociech? :)

9 komentarzy:

  1. Myję córce zęby od samego początku. Wiele razy slyszałam, że to bez sensu bo mleczaki wypadną. Nie słucham jednak takich mądrości:) Używamy pasty Ziaja dla dzieci bez fluoru. Jest ich dość duży wybór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też słyszałam właśnie dużo dobrych opinii o Ziaji :) Moim zdaniem jak mleczaki będą zadbane to i potem stałe zęby będą zdrowe :) a po za tym wyrobimy u naszych dzieciaczków dobre nawyki :)

      Usuń
  2. Dzięki za ten post. U nas właśnie się pojawiły ząbki i szukam czegoś do mycia ząbków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czystym sumieniem mogę Ci polecić firme elmex :)

      Usuń
  3. Moje dziecko myje ząbki dwa razy dziennie. Jednak zauważyłam, że robią beznadziejne szczoteczki dla takich maluchów i trzeba je co miesiąc wymieniać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam! Ciekawy blog. Ja dopiero zaczynam przygodę z prowadzeniem bloga, a za kilka tygodni rozpocznę przygodę z macierzyństwem ;) zapraszam do mnie: http://malenaaa9192.blogspot.com/ - BLOG MŁODEJ MAMY!

    OdpowiedzUsuń
  5. my ostatnio kupiliśmy super szczoteczkę dla dziecka - ekologiczną ze świetnymi rysunkami. Nasz maluch ją uwielbia!

    OdpowiedzUsuń